Dlaczego warto?
Rada Reklamy jest przyjazną i otwartą organizacją będącą sumieniem reklamy w Polsce. Od wielu lat tworzymy i promujemy najwyższe standardy w reklamie, chroniąc tym samym konsumentów przed nieetycznymi i nieuczciwymi przekazami reklamowymi. Działamy na rzecz samoregulacji, wierząc głęboko, że jest to właściwa i skuteczna forma kreowania właściwych standardów na rynku. Samoregulacja jest deklaracją odpowiedzialności branży za tworzone i dystrybuowane reklamy. Wspólnie dbamy o to by reklamy były nie tylko dobre i skuteczne, ale również pozostawały w zgodzie z zasadami określonymi w Kodeksie Etyki Reklamy. Eliminacja, nie spełniających standardów reklam przynosi korzyści zarówno konsumentom, jak i tym trzem środowiskom, które zdecydowały o przyjęciu samoregulacji. Zła reklama, choćby nawet o małym zasięgu, jeśli obraża lub wprowadza w błąd konsumenta, może znacząco obniżyć zaufanie do innych, zgodnych ze standardami przekazów reklamowych.
Zaletą samoregulacji jest jej elastyczność – błyskawicznie reaguje na zmieniające się potrzeby, co jest niezbędne w tak dynamicznej branży jaką jest reklama. Równie istotne jest wspólne uzgadnianie zapisów przez przedstawicieli wszystkich środowisk związanych z reklamą: reklamodawców, mediów oraz agencji reklamowych oraz dostosowanie ich do realiów rynkowych, co gwarantuje, że będą powszechnie respektowane. System samoregulacji oferuje również usługę copy advice, pozwalającą na zasięgniecie opinii na temat planowanych działań marketingowych na wczesnym etapie ich opracowywania. Pozwala to uniknąć potencjalnych naruszeń standardów reklamy oraz niepotrzebnych kosztów związanych z wycofywaniem kampanii. Jeżeli podzielacie nasze wartości, działacie w obszarze rynku reklamowego i leży Wam na sercu dobro konsumenta, zapraszamy do współpracy w ramach Rady Reklamy.
MÓWIĄ O NAS
Marcin Barcz
Beata Rożek
Iwona Jacaszek-Pruś
Jarosław Kończak
Małgorzata Wadzińska
Marta Macke
Robert Wielgo
Sławomir Skowerski
REKOMENDACJE
Slide

Maciej Korobacz, Agencja Just, Men at Work, Media Concept

Dlaczego warto być z Radą Reklamy i dołączyć do arbitrów KER?

Jestem arbitrem Komisji Etyki Reklamy; w grupie promujących reprezentuję Stowarzyszenie Komunikacji Reklamowej SAR. Wspólnie z arbitrami reprezentującymi pozostałe dwie grupy tj. nadawców oraz reklamodawców oceniamy komunikację reklamową ze standardami etycznymi objętymi zakresem regulacji Kodeksu Etyki Reklamy. Badania pokazują, że konsumenci przywiązują dużą wagę do uczciwej i etycznej reklamy. Reklama etyczna pomaga budować zaufanie konsumentów, dlatego tak ważne jest edukowanie uczestników rynku na temat:
• znaczenia etyki w reklamie
• oraz rekomendowanych zasad etycznej reklamy.
Bezpośredni, czynny udział w procesie tworzenia i promowania dobrych praktyk, a także kształcenia wszystkich interesariuszy - poza faktem, że jest cennym i pomocnym doświadczeniem w mojej codziennej pracy zawodowej - jest ogromną satysfakcją dla mnie jako arbitra KER. To zadowolenie rośnie wraz ze wzrostem powszechnej świadomości, że reklama etyczna, czyli reklama, która nie kłamie, nie nadużywa zaufania konsumenta, nikogo nie dyskryminuje, jest ważną częścią odpowiedzialnego biznesu. Wierzę, że szacunek dla konsumenta rodzi szacunek dla całej naszej branży.

Slide

Donata Wolińska,
Arbiter Komisji Etyki Reklamy

Dlaczego jestem arbitrem KER?

Dla mnie, jako eksperta w dziedzinie marketingu z wieloletnim doświadczeniem standardy etyki biznesu, a wśród nich rzetelność przekazu reklamowego, są szalenie ważne. Reklama może wzbudzać w nas potrzeby, których pierwotnie byśmy może nie posiadali i przez to czynić nasze życie przyjemniejszym, łatwiejszym, ciekawszym. Zależy mi na propagowaniu zasad uczciwej reklamy opartej na etycznych standardach, gdyż tylko taka pozwala budować zaufanie odbiorców, które ponadczasowo i bezdyskusyjnie jest po prostu bezcenne.

Slide

Marta Macke,
Arbiter Komisji Etyki Reklamy

Dogłębna znajomość Kodeksu Etyki Reklamy powinna być obowiązkowa dla każdego pracownika agencji komunikacji marketingowej i marketingu.

Nazywam się Marta Macke, Od 2013 jestem Arbitrem Komisji Etyki Reklamy z kurii agencji reklamowych. Jestem założycielką i partnerką zarządzającą Shortlist Consulting, firmy wspierającej klientów i agencje w procesach przetargowych i budowaniu partnerskiej relacji biznesowej, dzięki której będą budowali silne marki realizując świetne kampanie reklamowe.
Przez 7 kadencji w KER miałam okazję rozpatrywać bardzo wiele skarg konsumentów dotyczących przekazów reklamowych. Bardzo często są to skargi zdecydowanie zasadne, wręcz budzące wewnętrzny sprzeciw u kogoś kto sam przez 20 lat pracował w agencjach reklamowych - musimy pamiętać, że jako branża silnie wpływamy na kreowanie trendów, mód i postaw społecznych.
Dokument jakim jest Kodeks Etyki Reklamy pozwala nam, arbitrom, obiektywnie ocenić komunikat reklamowy i rozstrzygnąć m.in. czy przekaz nie wprowadzała konsumentów w błąd, czy jest etyczny, czy nie dyskryminuje, nie nadużywa zaufania odbiorcy, jego braku doświadczenia lub wiedzy, krótko mówiąc czy reklama została stworzona w sposób odpowiedzialny i czy powinna zostać pokazywana w takiej formie. Uważam, że Kodeks Etyki Reklamy jest dokumentem mądrym i potrzebnym, który musi być przestrzegany przez twórców i reklamodawców. Dogłębna znajomość Kodeksu Etyki Reklamy powinna być obowiązkowa dla każdego pracownika agencji komunikacji marketingowej i marketingu.

Slide

Wojtek Piwocki,
Arbiter Komisji Etyki Reklamy

Dlaczego jestem arbitrem KER?

W mojej ocenie każda samoregulacja jest milion razy lepsza niż jakaś regulacja. „Jakieś” regulacje nie zawsze są dobre, trafne czy wspierające rozwój danej branży. Śmiem twierdzić, że bywa zgoła odwrotnie. Kto lepiej zajmie się zasadami, kanonami, etyką czy też wizerunkiem danej branży niż sama branża? Kto lepiej niż my sami zadbamy o dobrą współpracę z organizacjami związanym z danym segmentem czy też zbuduje szacunek i poważanie u konsumentów, regulatora, ustawodawcy i marketerów dla, często kontrowersyjnego biznesu reklamowego. Sami sobie raczej krzywdy nie zrobimy. Działam w Komisji Etyli Reklamy od samego początku, współtworzyłem Kodeks Etyki Reklamy w bardzo zacnym gronie. Dlaczego jestem arbitrem KER? Ponieważ to porządna organizacja, zrzeszająca wspaniałych i mądrych ludzi, ekspertów w swoich dziedzinach. Ponieważ zasłużyła na uznanie na rodzimym i międzynarodowym rynku. Ponieważ to dobra i rzetelna marka. Poza tym trochę z przyzwyczajenia bo to jakby też i mój wychowanek.
Dlaczego warto być arbitrem KER?
Dlaczego? Bo po prostu warto. Warto się uczyć, rozwijać, edukować innych i wspierać biznes reklamowy oraz współtworzyć dobre praktyki. A do tego spotkać się ze znakomitymi arbitrami! To naprawdę ważne i motywujące!
Co mi daje rola arbitra KER?
Satysfakcję popartą dobrymi opiniami na rynku i poważaniem ze strony branży a także poczucie, „bycia w temacie”. Czasami też sporo radości i śmiechu, tudzież zastanowienia, rozwoju, zaskoczeń i nauki, bo taka jest właśnie reklama.