REKLAMA [NIE]ODPOWIEDZIALNA SPOŁECZNIE
Konferencja szkoleniowa Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy

 # Symbole patriotyczne i inne pułapki w reklamie
# Najczęściej skarżone przekazy reklamowe
# Regulacje prawne i Kodeks Etyki Reklamy

 

Przyswajanie przekazów reklamowych zajmuje nam więcej czasu niż wszystkie lekcje wiedzy o społeczeństwie razem wzięte. Przekaz reklamowy zajmuje nam więcej czasu niż wizyty we wszystkich kościołach i obrządkach łącznie. Treści reklamowe - niezależnie od tego, że namawiają do zakupów - współtworzą naszą kulturę, nasze postawy, nasz świat wartości.
Kto jednak bierze za to odpowiedzialność?

 

19 marca 2018 r.

Marzyciele i Rzemieślnicy // Dom Towarowy Bracia Jabłkowscy
Warszawa, ul. Bracka 25

godzina: 9:30 – 14:00

Zapraszamy:

# Reklamodawców
# Twórców reklam
# Przedstawicieli mediów

 

Efekty szkolenia:

Po szkoleniu uczestnicy będą:
Wiedzieli, które zapisy prawne i pozaprawne zbiory norm regulują reklamę w Polsce
Potrafili wskazać najczęstsze błędy popełniane w przekazach reklamowych, szczególnie w obszarze dyskryminacji i wykorzystania symboli patriotycznych, postaci i wydarzeń historycznych
Umieli dbać o najwyższy standard reklam oraz zapobiegać wpadkom i błędom jeszcze przed publikacją przekazu reklamowego

 

 Cena:

# Sygnatariusz Kodeksu Etyki Reklamy  300 zł + VAT
Posiadacz certyfikatu DIMAQ  300 zł + VAT
# Osoba niezwiązana z Radą Reklamy – 500 zł + VAT 
# Licencjobiorca znaku "Reklamuję etycznie" – bezpłatna wejściówka
# Akredytacja dla przedstawicieli mediów – bezpłatna wejściówka

 


BILETY i WEJŚCIÓWKI

 

Program do pobrania

 

PROGRAM KONFERENCJI

9:00-9:30Rejestracja

9:30-9:40Wprowadzenie: Jacek Barankiewicz, Prezes Zarządu Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy

Zapraszamy Państwa do dyskusji na temat odpowiedzialności społecznej twórców i osób decydujących o kształcie reklamy i komunikacji marketingowej w kontekście treści dyskryminujących ze względu na płeć, rasę, przekonania religijne, narodowość oraz wykorzystania w przekazach marketingowych symboli patriotycznych, postaci historycznych i informacji o wydarzeniach historycznych.

9:40-10:30Prawne aspekty reklamy: mec. Piotr Zawadzki / Kancelaria Bird and Bird

Jak prawo reguluje reklamę w przepisach ogólnych i szczegółowych przepisach branżowych? Jakie są reguły odsyłające do pozaprawnych systemów, takich jak samoregulacja? Jaką rolę pełnią organizacje branżowe w kształtowaniu prawa reklamy? Odpowiem na te i inne pytania, prezentując również wybrane przykłady z orzecznictwa sądów polskich i zagranicznych w kontekście dyskryminacji w przekazach reklamowych oraz zasady wykorzystania symboli patriotycznych w przekazach marketingowych.

10:30-11:40Wrażliwość społeczna Polaków w zakresie symboli patriotycznych i wydarzeń historycznych oraz treści dyskryminujących – trendy: dr Xymena Bukowska, dr Roland Zarzycki / Collegium Civitas

Mówiąc o społecznej (nie)odpowiedzialności reklamy, przedstawimy podstawowe mechanizmy rządzące naszą percepcją reklamy oraz kształtowaniem naszego postrzegania świata przez reklamę. Powiemy, dlaczego reklama jest ojcem post-prawdy. Pokażemy, jak odróżnić wulgarną przemoc języka od subtelnej manipulacji stereotypami. Powiemy wreszcie, jak najlepiej przekonać samych siebie, że to wszystko nie jest naszą winą.

11:40-12:00 przerwa kawowa

12:00-12:50Normy Kodeksu Etyki Reklamy oraz praktyka orzecznicza Komisji Etyki Reklamy: Magdalena Czaja, Andrzej Garapich / KER

W skład Komisji Etyki Reklamy wchodzi 30 arbitrów powoływanych przez przedstawicieli trzech środowisk związanych z reklamą: reklamodawców, media oraz agencje reklamowe. To KER rozstrzyga o zgodności przekazów reklamowych z Kodeksem Etyki Reklamy. W samym 2017 roku do oceny KER wpłynęło blisko 250 skarg. Opowiemy, jakich było najwięcej oraz które okazały się najtrudniejsze.

12:50-13:30Procedury i narzędzia samoregulacji, usługa Copy Advice: Zbigniew Gajewski, Konrad Drozdowski / Rada Reklamy

Misją Rady Reklamy jest dbanie o to, by przekaz reklamowy, bez względu na to gdzie się pojawia, był uczciwy oraz zgodny ze standardami określonymi przez Kodeks Etyki Reklamy. Opowiemy o tym, jak dbać o najwyższy standard reklam oraz jak zapobiegać wpadkom, błędom i gdzie szukać rady.

13:30-13:40Podsumowanie: Zbigniew Gajewski, dyrektor generalny Związku Stowarzyszeń Rady Reklamy

13:40-14:00 Lunch, rozmowy kuluarowe

 

Program do pobrania

 

Partnerzy merytoryczni:

logo poziom 01

BIRDBIRD POS LOGO CMYK BLUE

 

Wydarzenie objęte jest akredytacją DIMAQ, co oznacza, że uczestnicząc w nim posiadacze certyfikatów otrzymują punkty certyfikacyjne. DIMAQ to pierwszy w Polsce program weryfikacji i certyfikacji kompetencji digital marketingowych prowadzony przez IAB Polska. Więcej informacji TUTAJ.

DIMAQ badges akredytacja RGB mini

 

 

Kontakt: e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript., tel.: 22 621 31 94