Komisja Etyki Reklamy

 

 Arbitrzy reprezentujący agencje reklamowe

 

Igor Kaleński
Prezes grupy BBDO w Polsce. Członek Rady Nadzorczej Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR, Arbiter Komisji Etyki Reklamy, ekspert THINKTANK, członek Rady Marek Superbrands i Rady Fundacji Res Publika. Wcześniej Prezes Grupy Saatchif:Saatchi w Polsce, Managing Partner SPARK Software, Partner w Funduszu inwestycyjnym PAAN CAPITAL oraz Członek Rady Nadzorczej firmy farmaceutycznej Sequoia. Były Prezes Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR, członek grupy doradczej RPP przy Ministerstwie Spraw Zagranicznych oraz Zarządu i Rady Nadzorczej Stowarzyszenia Marketingu Bezpośredniego. Pełnił także funkcję prezesa agencji MRM Momentum Worldwide, należącej do grupy McCann Worldgroup. Należał do grupy wprowadzającej Citibank GCB na polski rynek. Pracował na Wydziale Ekonomii SGH. Ukończył studia na Wydziale Finansów i Bankowości SGH. Jest absolwentem Studiów Podyplomowych na Wydziale Psychologii UW i Szkoły Ekonomii Fundacji Batorego dla wykładowców uniwersyteckich. Stypendysta studiów doktoranckich na University of Rochester New York.

 

Maciej Korobacz
Ukończył studia na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Udziałowiec w grupie reklamowej skupiającej agencje reklamowe Just i Men at Work oraz dom mediowy Media Concept. Z branżą reklamową związany od początku lat 90-tych. Od 1994 roku wiceprezes zarządu oraz dyrektor działu obsługi klientów agencji reklamowej Just. Pracami działu client service kierował przez dwie dekady. Od 2014 roku jest odpowiedzialny za organizację, bieżące zarządzanie i finanse agencji. Członek Stowarzyszenia Komunikacji Reklamowej SAR. Członek Sądu Koleżeńskiego SKM SAR w latach 2010-2013 oraz Komitetu Organizacyjnego Konkursu Effie Awards w latach 2015-2016.

 

Maciej Lissowski
Managing Director - Agencja Warszawa. Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. W branży reklamowej od 1991 roku. Pracował zarówno w agencjach niezależnych, jak i sieciowych. Tworzył struktury, którymi zarządzał m.in.: Gruppa66/Ogilvy, Ogilvy Heathcare i Ogilvy Action Regional Business Director EMEA (marki Procter 8. Gamble). Ponad 10 lat związany z grupą Publicis (m.in. Chief Operating Officer) Doświadczenie we wszystkich kanałach komunikacji: od ATL/BTL przez PR, shopper/aktywacje po digital i mar-tech. Pracował dla Klientów reprezentujących wszystkie kategorie dóbr i usług. W kraju i zagranicą. Nagrody i wyróżnienia (m.in.: Effie, Cannes Lion, KTR). Od 2019 zarządza Agencją Warszawa - jedną z największych niezależnych agencji reklamowych, która oferuje kompleksowe, innowacyjne rozwiązania komunikacyjne. Juror konkursów reklamy i marketingu (m.in. Adrenalinas i White Square). Wykładowca i szkoleniowiec. Dyplomowany varsavianista i fanatyk teatru.

 

Marta Macke

Managing Partner Shortlist Consulting z ponad 25-cio letnim doświadczeniem w branży komunikacji marketingowej i business development. W latach 1995-2012 pracowała w polskich i międzynarodowych strukturach agencji reklamowych, m.in. w Gruppie 66, Saatchi.Saatchi oraz 15 lat w DDB Group, gdzie jako Business Development Director odpowiadała za strategiczny rozwój spółek. W 2013 stworzyła pierwszą na rynku firmę skupiającą się na doradztwie przetargowym, rozwoju business development i budowaniu relacji klient-agencja. Inicjatorka procesu integracji środowisk procuremetu, marketingu i komunikacji marketingowej. Współtwórczyni i organizatorka konferencji CMO Summit i Marketing Benchmarks Summit. Prowadzi szkolenia z zakresu postępowań przetargowych i budowania relacji klient-agencja. Prelegentka na konferencjach zakupowych i marketingowych. Arbiter KER. Członkini Rady Marek Superbrands. Mentorka w Klubie Mentorek Sieci Przedsiębiorczych Kobiet. W latach 2016-2018 Wice Prezes Zarządu WKN.

 

Tomasz Michalik
Chief Innovation Officer Insignia. Pasjonat nowoczesnej komunikacji zorientowanej na efekt. Leader z 20 letnim doświadczeniem w branży marketingowej, prelegent, juror w konkursach branżowych, inwestor. Założyciel utytułowanej na polskim rynku agencji interaktywnej Insignia, skupionej na działaniach digital 360'. (2x z rzędu "Agencja Marzeń" wg. magazynu PRESS, "Faworyt Klientów" w najnowszym raporcie Media i Marketing Polska). Założyciel Content House, pierwszego w Polsce produktu content marketingowego, spakietowanego i dedykowanego dla sektora MŚP. Twórca platformy Motiveo, zautomatyzowanego systemu motywacji handlowców działającego w modelu SaaS. Współzałożyciel popularnych w sieci magazynów SocialPress, oraz Biznes Musi Sprzedawać. Budował strategie i prowadził działania marketingowe dla takich marek jak: Żywiec, Brackie, Strongbow, Amway, Snickers, Siemens, Bosch, Total, Konica-Minolta, Bonduelle, Michelin, Lays, Always, Rexona, Cif, Domestos, Alitalia, Intersport, Szlachetna Paczka, WWF, Unicef i wielu innych. Na co dzień kreatywny przedsiębiorca, poszukiwacz biznesowych wyzwań, zarażający energią niepoprawny optymista, zaangażowany ojciec, zapalony kitesurfer.

 

Jacek Pawlak
Dyrektor kreatywny, strategiczny i właściciel tenpawlak 8. co. Mgr filozofii (specjalizacja estetyka i etyka) Uniwersytetu Warszawskiego. Członek Zarządu Klubu Twórców Reklamy. Ekspert i nauczyciel komunikacji marketingowej. Juror i przewodniczący jury w polskich i międzynarodowych festiwalach kreatywności i efektywności: KTR, ADC*E, EFFIE, Young Creatives Eurobest. Przez 3 lata współprowadził godzinną audycję o komunikacji "Reklama Dymna" na antenie TOK FM. Członek Rady Marek Superbrands Polska V i VI edycji. Współpracuje z organizacjami pożytku publicznego (Watchdog.pl, Fundacja Inicjatyw Społeczno - Ekonomicznych, Instytut Spraw Publicznych, Fundacja im. Stefana Batorego, Krytyka Polityczna). Trener Biznesu. Wykładowca w Szkole Mistrzów Reklamy, Collegium Civitas oraz na UW. Współtwórca programu nauczania w technikach reklamy. Wcześniej copywriter, dyrektor kreatywny i zarządzający polskich i międzynarodowych agencji reklamowych. Head of Communication w TestMeToo. Autor m. in. hasła PZPN Łączy nas piłka i jednej z najlepszych kampanii 30-lecia reklamy w Polsce „Chipsy przyszły". Uhonorowany m. in. 30 x KTR, 6 x EFFIE, Film Lions Finalist Cannes Lions, Media Lions National Diploma Cannes Lions, Grand Prix oraz 18 x Złote Orły, Grand Prix oraz 7 x Golden Arrow, 4 x Kreatura, P8.G Advertising Award, iDea, Crackfilm, Shorts, IAA Socially Responsible Communications Award, Charity Campaign of the Year, European CSR Award Scheme for Partnerships Innovation and Impact in 2012.

 

Zofia Sanejko
Chief Commercial Officer Grupy IPG Mediabrands Polska. Pracowała w Teatrze Komedia jako sekretarz literacki oraz w zespole emisyjnym Polskiego Radia. Od 1993 roku życie zawodowe związała z grupą IPG — najpierw na stanowisku Dyrektora Buyingu agencji reklamowej McCann Erickson, a po utworzeniu w 1999 roku Domu Mediowego Universal McCann na stanowisku członka zarządu spółki, a następnie wiceprezesa spółki. Współtworzyła również pierwszą na polskim rynku grupę negocjacyjną Magna Global Polska i od samego początku jej funkcjonowania uczestniczyła w zarządzaniu tą spółką. Negocjowała kontrakty mediowe reprezentując największe budżety reklamowe na polskim rynku ( m in. dla nast. marek: L'Oreal, Coca-Cola, GM, GSK, Nestle, Benckiser, Polkomtel, Allegro, PKO Bank Polski , Media Saturn i wielu innych) Zasiadała w zarządzie, a następnie w radzie nadzorczej Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR. Członek Komitetu Organizacyjnego pierwszego Innovation AD (dawniej Media Trendy) w 2015 roku. Od kilku lat współpracuje jako Konsultant ze Szkołą Negocjacji House of Skills. Od początku istnienia Komisji Etyki Reklamy zasiada w składzie arbitrów reprezentując kurię agencji. Uczestniczyła w pracach dialogu branżowego oraz znalazła się na liście ekspertów, którzy pracowali nad stworzeniem Białej Księgi Branży Komunikacji Marketingowej. Absolwentka Wydziału Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego. W wolnym czasie słucha muzyki barokowej i jazzowej, czyta i gotuje. Lubi podróże, szczególnie po Europie.

 

Sławomir Skowerski
Head of Copywriting w GoldenSubmarine. Od zawsze słowny facet. Kilkanaście lat doświadczenia w pisaniu. Lubię opowiadać bajki albo, mówiąc bardziej reklamowo, tworzyć storytelling marek i produktów. W agencji odpowiadam za podnoszenie jakości copywritingu, tworzenie kreacji i realizację kampanii dla kluczowych klientów agencji, z sektora finansów i bankowości, FMCG, telekomunikacji czy farmaceutycznego. Często z powodzeniem, dzięki czemu na koncie posiadam nagrody i nominacje w konkursach marketingowych: Effie Awards, Mixx Awards, Kreatura czy Golden Arrow. Regularnie popisuję się w artykułach i tworzę analizy do branżowych magazynów i raportów, reprezentuję też agencję na rozmaitych branżowych eventach i konferencjach, m.in. na Forum IAB 2019. Posiadam certyfikat DIMAQ — potwierdzający międzynarodowy standard kwalifikacji digital marketingowych.

 

Jaromir Sroga
Absolwent Akademii Ekonomicznej w Krakowie i uczestnik Program for Leadership Development w Harvard Business School. Posiada wszechstronne doświadczenie w marketingu i reklamie. Pracował po stronie agencji reklamowych, lokalnych i międzynarodowych, m.in. w Longin Studio i JWT Thompson/Parintex — part of WPP. Zarządzał sprzedażą reklamy i marketingiem w mediach — w tym jako członek Zarządu i Dyrektor Biura Reklamy Grupy Eurozet, w skład której wchodzi m.in. Radio ZET, Chilli ZET, Antyradio i in. Prowadził polski oddział domu mediowego, części czołowej grupy mediowej — jako Prezes Zarządu i CEO Maxus Polska — a GroupM company. Po stronie marketera pracował m.in. w BP Poland, a obecnie jest Prezesem Zarządu Trec Nutrition — czołowego polskiego producenta odżywek dla sportowców i osób aktywnych fizycznie. Wieloletni juror i uczestnik reklamowych konkursów i festiwali — w tym m.in. przewodniczący grupy jurorskiej EFFIE i członek Komitetu EFFIE. Angażował się także w działalność społeczną, m. in. jako członek Rady Fundacji Radia ZET, czy niezależny ekspert w Komisji Promocji Rady Miasta Krakowa.

 

Zuzanna Warowna-Toruńska
Właścicielka firmy doradczej Concept Spot. W swojej pracy doradczej koncentruje się na obszarach, które mają wpływ na powstawanie skutecznej komunikacji marketingowej. Jej klientami są zarządy, agencje komunikacji marketingowej, działy marketingu, działy HR i działy zakupów. Pomaga optymalizować procesy (audyty, rekomendacje, wdrożenia), wspiera w rekrutacjach, pomaga w opracowaniu strategii rozwoju, szkoli. Współtworzy również strategie marketingowe i strategie komunikacji. Od 2001 roku związana z branżą komunikacji marketingowej — m.in. na stanowisku dyrektor zarządzającej Grupy Ogilvy w Polsce. Współtworzyła kampanie i zarządzała projektami dla takich marek, jak: Allianz, Decathlon, Kompania Piwowarska, Philips, PZU, PKO Bank Polski, McDonald's, PLL LOT, dla których wspólnie z zespołem wygrywała nagrody kreatywne oraz Effie. Juror i członek komitetu konkursu efektywności komunikacji Effie, prelegent i szkoleniowiec. Współtwórca Białej Księgi Branży Komunikacji Marketingowej. Trener SAR. Mentor w programie „Technologia w spódnicy". Wykładowca SGH (Podyplomowe Studia Reklamy, „CSR. Podstawy"). Absolwentka SGH na kierunku zarządzanie i marketing.

 

Arbitrzy reprezentujący media

Małgorzata Augustyniak
Z wykształcenia historyk sztuki, z reklamą zewnętrzną związana od 1994 roku, od kiedy pracuje w AMS. Od 1996 roku, pełniąc funkcje managerskie, rozwijała kompetencje w zakresie zarządzania, sprzedaży i marketingu. Po przejęciu firmy przez Agorę w 2002 r. została dyrektorem sprzedaży regionalnej, a od stycznia 2005 roku jest Wiceprezesem Zarządu AMS SA. W tym okresie firma otrzymała wiele nagród i wyróżnień w różnych konkursach i rankingach m.in.: Media Trendy, Innovation Awards, Business Superbrand, Perła Polska Gospodarki, Mecenas Kultury, Lodołamacze, Gazele Biznesu etc. Kierowane przez nią biuro reklamy jest od wielu lat najwyżej ocenianym i wyróżnianym biurem reklamy outdoorowej według rankingu „Media8 Marketing Polska". Zaangażowana w projekty CSR, juror w konkursie Galerii Plakatu AMS i Międzynarodowego Festiwalu sztuki billboardowej Art Moves w Toruniu. Członek Rady Nadzorczej Instytutu Badań Qutdooru oraz Domiporty. Od wielu lat aktywnie działa w zakresie integracji osób niepełnosprawnych. Od 2014 roku Przewodnicząca Rady Fundacji „Akademia Integracji". Od 2009 roku jako arbiter w Komisji Etyki Reklamy reprezentuje kurię mediów.

 

Rafał Ciszewski
Od grudnia 2012 Wiceprezes Zarządu Grupy K2 Internet SA oraz Prezes agencji K2 Precise. W branży mediowo-reklamowej od 1994 roku. Początkowo związany z międzynarodowym domem sprzedaży mediów IP (Information et Publicitć). Doświadczenie zdobywał między innymi w agencjach Young and Rubicam oraz Mediaedge. Od stycznia 2001 związany z firmą Starcom, początkowo jako dyrektor ds. rozwoju, potem członek zarządu i wiceprezes odpowiedzialny za szeroko pojęty rozwój grupy Starcom MediaVest . Wprowadzał na rynek agencję interaktywną NEXT. Na początku 2011 został powołany przez światowy zarząd grupy Starcom MediaVest do Global Product Committee (GPC), wewnętrznego zespołu 24 wysokiej rangi menadżerów z całego świata, którego celem był rozwój produktu i promowanie najwyższych standardów pracy wszystkich firm koncernu. Członek zarządu Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR dwóch kadencji. Obecnie Członek Rady Nadzorczej Stowarzyszenia. Juror konkursów Effie, Media Trendy czy Innovation Awards . Jest orędownikiem promowania dobrych praktyk biznesowych oraz wsparcia inicjatyw środowiskowych na rzecz społeczeństwa i kraju. Absolwent lingwistyki stosowanej UW. Prywatnie ojciec trzech synów. Wierzy w siłę empatii, również w biznesie.

 

Anna Gumkowska
Praktyk, specjalista w zakresie biznesu internetowego. Obecnie Dyrektor Zarządzający Obszaru Kultura i Rozrywka w Wirtualnej Polsce. Wcześniej jako Head of Video w Gazeta.pl, tworzyła z zespołem różnorodne formaty wideo i produkcje specjalne a także odpowiadała za biznes lifestyle. Prowadziła także dział content marketingu Gazeta.pl. Jest oficjalnym ekspertem IAB Polska. Jako Ph. D. bada komunikację mediowaną komputerowo i jest autorką szeregu publikacji branżowych. Swój doktorat poświęciła analizom komunikacji (global digital genre-communication forms) na Facebooku, Pintereście i Instagramie. Wykładała na Uniwersytecie Warszawskim, obecnie w Collegium Civitas oraz na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu.

 

Mikołaj Janicki
Prezes Zarządu Pro Duct by Business Friends. Wiceprezes Zarządu SMB. Zarządza pracami zespołu Pro Duct BBF od 15 lat, skutecznie wspierając akcje marketingowe i sprzedażowe klientów spółki. Łącząc kompetencje informatyczne i marketingowe uczestniczył w tworzeniu platform i aplikacji wykorzystywanych do prowadzenia wielokanałowej komunikacji marketingowej oraz realizacji programów wsparcia sprzedaży wszystkich elementów łańcucha dystrybucji.

 

Elżbieta Kondzioła
Online Sales Director w LOVEMEDIA, od 2017 roku szef Grupy Roboczej Programmatic przy IAB Polska, członek rady merytorycznej Raportu Strategicznego Internet 2017/2018 oraz 2018/2019. Z branżą reklamową związana od 2008 roku. Doświadczenie zdobywała między innymi w Wydawnictwie AWR Wprost, Murator S.A. oraz Infor Biznes (Grupa Gazetaprawna.pl). Od 2016 roku prowadzi własną firmę, która specjalizuje się w monetyzacji powierzchni reklamowej wydawców internetowych oraz realizacji kampanii online opartych na intencjach zakupowych i zainteresowaniach użytkowników

 

Bohdan Pawłowicz
Dyrektor Marketingu NASK — Państwowego Instytutu Badawczego, dyrektor komunikacji marketingowej OSE. Od ponad 20-stu lat związany z rynkiem komunikacji marketingowej w Polsce. Wykładowca komunikacji marketingowej Uniwersytetów Warszawskiego i Wrocławskiego, SGH i Uniwersytetu SWPS. Wiele lat członek rady nadzorczej (wcześniej zarządu) IAA — Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy w Polsce. W latach 2006 — 2011 był prezesem zarządu Aart Design Sp. 0.0. — polskiego oddziału francuskiej agencji specjalizującej się w tworzeniu systemów identyfikacji wizualnej i broadcast designu. Współautor kilkunastu systemów identyfikacji i opraw telewizyjnych (lcoffee, TVP Info, KPS Skra, Belsat, TVP Polonia, PZHiPBM, Travel Time, TVP Seriale, Festiwal Nauki Warszawie, Technoport, itd.). Wielokrotny członek rozmaitych jury, członek i założyciel akademii Webstar Festiwal i uczestnik Akademii Impactora — nagród przemysłu reklamowego. Członek i przewodniczący (2009) jury Złotych Orłów. Członek jury — akademii marketingu sportowego DEMES oraz Kapituły Marek SUPERBRANDS. Pasjonat sportu i marketingu sportowego - w latach 2008-2010 r. był dyrektorem marketingu KPS Skry Bełchatów (dziś doradca zarządu), jednego z najlepiej zorganizowanych klubów sportowych w Polsce, dwukrotnego klubowego wicemistrza świata, siedmiokrotnego Mistrza Polski, zdobywcy nagrody marketingu sportowego — Złotego Demesa. W latach 2003-2007 pracował jako Dyrektor Generalny IAA — Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy w Polsce, gdzie współtworzył i nadzorował realizację długofalowego programu „Marketing dla przyszłości", w ramach którego prowadzona jest kampania „Pij mleko! Będziesz wielki.". Z ramienia IAA współtwórca Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy i KER.

 

Wojciech Piwocki

Członek Zarządu, Dyrektor Handlowy  grupy IMS S.A.  wcześniej  CEO grupy NA TEMAT oraz wieloletni dyrektor Agencji Reklamy Polskiego  Radia S.A. Wcześniej wiele lat w EUROZET jako Prezes Zarządu Studio Zet, CEO Biura Reklamy Eurozet.  Przeszedł wszystkie stopnie kariery w branży radiowej począwszy od stanowiska asystenta  poprzez handlowca i pracę ze wszystkimi większymi agencjami reklamowymi jako koordynator potem Kierownik Działu Sponsoringu i Akcji Specjalnych w REGIE RADIO MUSIC / Radio Zet, następnie już jako Dyrektor Zarządzający i szef akcji specjalnych i sponsoringu grupy Eurozet. Ukończył studia na wydziale Biologii Uniwersytetu Warszawskiego o specjalności hydrobiologia.

 

Magdalena Rigamonti
Dziennikarka Dziennika Gazety Prawnej. Swoją karierę zawodową zaczynała w 2002 roku w tygodniku Newsweek. Była związana z Polską the Times i tygodnikiem Wprost. Wraz z mężem fotografem, Maksymilianem Rigamonti tworzą w DGP rubrykę RigamontiRazy2. Razem przygotowali książki m.in. „Straty. Żołnierze z Afganistanu" i „Dorosnąć do śmierci". Ich książka „Echo", o miejscach związanych z rzezią wołyńską została uznana najlepszą fotograficzną książką świata w konkursie Pictures of the Year International. Członkini Press Club Polska, laureatka Grand Pressa, Mediatora i Nagrody im. Dariusza Fikusa.

 

Jarosław Sobolewski
Prowadzi agencję rekrutacyjną 'Digital Talents' specjalizujcą się w rekrutacjach kadr zarządczych dla firm z sektora cyfrowych mediów, marketingu, reklamy oraz e-commerce. Wprowadza firmy zagraniczne na rynek polski. Od 1997 roku związany zawodowo z rynkiem internetowym. Współtwórca sukcesów platform ogłoszeniowych Trader.com i Gratka.pl. Wieloletni Dyrektor Generalny Związku Pracodawców Branży Internetowej LAB Polska oraz Członek Zarządu IAB Europe wspierający rozwój internetowych organizacji branżowych w krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Wyróżniony nagrodą Grand Webstar dla „Człowieka Roku Polskiego Internetu" w 2011 oraz wspólnie z zespołem nagrodą dla najlepszej internetowej organizacji branżowej IAB w Europie podczas MIXX Awards Europe 2012 w Barcelonie. Prelegent, panelista, moderator i członek rad programowych konferencji mediowych w kraju i zagranicą. Mentor w Sieci Mentorów Polskiego Funduszu Rozwoju. Wieloletni aktywny arbiter Komisji Etyki Reklamy przy Radzie Reklamy.

 

Teresa Wierzbowska
Doradca Zarządu Cyfrowego Polsatu ds. Public Affairs. Prezes Stowarzyszenia Sygnał działającego na rzecz ochrony własności intelektualnej. Wiceprezes Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji odpowiadająca w Izbie za kwestie związane z rynkiem mediów i treści cyfrowych. Wiceprzewodnicząca Rady Nadzorczej Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska. Wcześniej pracowała jako Dyrektor ds. Public Affairs i szef działu marketingu i PR w spółce Redefine, jako doradca zarządu ds. PR w firmie badawczej Gemius SA oraz w agencjach interaktywnych i PR. Współpracowała jako doradca ds. komunikacji z organizacjami działającymi w obszarze mediów i kultury. Od 2006 aktywnie działa także na gruncie akademickim jako wykładowca, a do dwóch kadencji zasiada we władzach Collegium Civitas odpowiadając jako Pełnomocnik Rektora za kształcenie ustawiczne. Absolwentka m.in. Zarządzania i Podyplomowego Studium Public Relations Polskiej Akademii Nauk i UW.

 

Arbitrzy reprezentujący reklamodawców

  

Anna Barabasz-Sawińska
Dyrektor Marketingu, Członek Zarządu, Grupa Maspex. Absolwentka Wydziału Zarządzania AGH, po studiach pracownik naukowy i trener z zakresu zarządzania personelem i komunikacji. Posiada ponad 20-letnie doświadczenie w branży marketingowej, zarówno po stronie agencji, jak i klienta. Dyrektor Marketingu w Wawel S.A. oraz Dyrektor Marketingu w Alma Delikatesy. W Grupie Maspex najpierw jako Group Brand Manager, a od 2010 roku Dyrektor Marketingu odpowiedzialna za kategorię napojową w Europie Środkowo-Wschodniej, gdzie nadzoruje tworzenie strategii marketingowych, kompleksowych działań związanych z produktem oraz komunikacją. Odpowiada za marki takie jak Tymbark, Kubuś, Tarczyn, Capiro, Dr Witt czy Tiger oraz za ich odpowiedniki na zagranicznych rynkach. Wraz z zespołem zdobywca wielu nagród branżowych, w tym kilku statuetek Effie. Juror wielu konkursów branżowych, prelegent, arbiter Komisji Etyki Reklamy, członek Rady Dyrektorów Marketingu przy Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie. Prywatnie mama trójki dzieci z zacięciem sportowym.

 

Ewelina Czuba
Z Biurem Reklamy TVP związana od 15 lat. Od 2011 roku współzarządzała Biurem pełniąc funkcję zastępcy dyrektora, a od 2017 roku samodzielnie nim kieruje. Specjalizuje się w handlowych aspektach reklamy. Przez wiele lat odpowiedzialna za negocjacje z czołowymi grupami reklamowymi w Polsce. Z wykształcenia socjolożka, absolwentka Wydziału Nauk Społecznych Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego.

 

Małgorzata Domaszewicz
Od blisko 20 lat zajmuje się komunikacją korporacyjna i dialogiem społecznym. Obecnie jest odpowiedzialna za realizację strategii zrównoważonego rozwoju w Provident Polska. Jednym z kluczowych obszarów kompetencji jest rozwijanie obszaru etyki oraz odpowiedzialności biznesowej. Provident efektywnie realizuje te wyzwania w ramach działań i programów wewnętrznych, jak i we współpracy, na forum zewnętrznym. Firma jest m.in. sygnatariuszem Standardu Etycznego Global Compact, aktywnie działa w Stowarzyszeniu Rzeczników Etyki, czy promocji Agendy 2030 Ministerstwa Przedsiębiorczości i Technologii. Angażuje się również w tematy samoregulacyjne ważne z perspektywy podnoszenia jakości usług i przejrzystości sektora pożyczkowego. Za swoje działania na rzecz zrównoważonego biznesu Provident uzyskał szereg wyróżnień: m.in.: Respect Certificate przyznawany przez Giełdę Papierów Wartościowych, Złote Listki CSR od tygodnika POLITYKA, czy Etyczna Firma Pulsu Biznesu. Małgorzata Domaszewicz ma również wieloletnie doświadczenie w obszarze public relations - przez wiele lat była pracowała na stanowisku kierownika ds. komunikacji w Provident Polska, a także w grupie ubezpieczeniowej Royal Sun Alliance (obecnie: RSA). Karierę rozpoczynała w Biurze Prasowym Ministerstwa Finansów, ma także doświadczenia w pracy dziennikarskiej. Jest absolwentką Szkoły Głównej Handlowej oraz Wydziału Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego.

 

Beata Dziwulska
Digital & Social Media Communication Manager Nestlé Polska S.A. Od 2015 roku odpowiada za koordynację działań Digital i Social media dla Nestlé Polska, w tym wsparcie działów marketingu w procesie tworzenia oraz wdrożenia efektywnych i najlepszych jakościowo kampanii digital, wyznaczaniu nowych trendów, wprowadzaniu nowych standardów oraz sposobu zakup mediów. Odpowiadała za wdrożenie zakupu programatycznego oraz narzędzia DMP. W 2016 zdobyła certyfikat DIMAQ. Posiada ponad 15 lat doświadczenie w obszarze marketingu potwierdzone skutecznymi i świetnie zrealizowanymi projektami i kampaniami, w tym wprowadzanie nowych produktów, tworzenie nowej komunikacji, relaunch marki, promocje konsumencie oraz wiele innych działań marketingowych jak również i trade marketingowych. Jest absolwentką Uniwersytetu Warszawskiego, wydział Zarządzania. Aktywny członek IAB Polska: członek Rady Programowej Forum IAB 2018 oraz juror w konkursie MixxAwards 2018. Juror w konkursie Kreatura 2017.

 

Dorota Kotowska
Posiada 25-letnie doświadczenie zawodowe związane z szeroko rozumianymi mediami i komunikacją. Swoją przygodę rozpoczynała w agencji Ogilvy & Mather, by po kilku latach przejść na stronę reklamodawcy zaczynając od PepsiCo. Od wielu lat związana z firmą Kraft Foods – aktualnie Mondelez International. Jako wieloletni członek rozszerzonego zarządu Kraft Foods Polska była współautorem koncepcji i nadzorowała realizację kampanii „Milka razem dla Tatr", „Najmilsze miasto" nagrodzonych Effie i „shortlisted" na Festiwalu w Cannes. Odpowiadała za sukces mediowy i zbudowanie świadomości przy wprowadzaniu m.in. takich marek w portfolio firmy jak Oreo. Wielokrotny, doświadczony juror konkursów Effie. Obecnie odpowiedzialna za tworzenie strategii mediowych dla Polski, Czech, Słowacji , Węgier i krajów bałtyckich w Mondelez International. W wolnym czasie oddana sprawie zapobiegania bezdomności zwierząt i aktywny wolontariusz Schroniska na Paluchu

 

Maciej Lasoń
Marketer z 18 letnim doświadczeniem w zakresie komunikacji marki i korporacyjnej. Obecnie zatrudniony w firmie Unilever, na stanowisku dyrektora komunikacji na region East Europe, obejmujący 20 europejskich rynków. Wcześniej między innymi communications manager oraz brand manager w Nike Polska oraz dyrektor działu consumer healthcare w międzynarodowej agencji Edelman.

 

Joanna Łodygowska
Szef Działu Komunikacji, Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris. Posiada wieloletnie doświadczenie w obszarze PR i marketingu. Odpowiedzialna za działania komunikacyjne Grupy Dr Irena Eris - m.in. za turniej golfowy - Dr Irena Eris Ladies' Golf Cup, magazyn Sense of Beauty, relacje z mediami, akcje sponsoringowe, eventy. Od 2011 r. Członek Zarządu Fundacji „Piękniejsze Życie". Fundacja ma na celu wsparcie kobiet podczas leczenia onkologicznego. W latach 2010 – 2013 rokrocznie nominowana w kategorii „Osoba/zespół ds. komunikacji firmy lub korporacji" w konkursie branży PR - PROTONY. Absolwentka Międzywydziałowych Indywidualnych Studiów Humanistycznych na Uniwersytecie Warszawskim oraz Zarządzania na Rynku Dóbr i Marek Luksusowych na SGH.

 

Beata Ptaszyńska-Jedynak
Posiada ponad 20 letnie doświadczenie w obszarze komunikacji, Public Relations i społecznej odpowiedzialności biznesu. Od 2014 roku pełni funkcję dyrektora ds. komunikacji Carlsberg Polska. Wcześniej była związana z Coca-Cola Poland Services, Philips Electronics oraz 3M Poland. Posiada rozległe doświadczenie m.in.: w tworzeniu i realizacji strategii komunikacji korporacyjnej i dla marek, prowadzeniu projektów edukacyjnych, współpracy z liderami opinii i ekspertami oraz projektach z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu. Działała w Forum Odpowiedzialnego Biznesu i Polskiej Federacji Producentów Żywności, od 2009 - 2013 roku była członkiem Rady Programowej Funduszu Kropli Beskidu, zaś obecnie uczestniczy w pracach ZPPP Browary Polskie. Od 2014 arbiter Komisji Etyki Reklamy. Absolwentka Wydziału Filologii Angielskiej na Uniwersytecie Warszawskim oraz podyplomowego studium Strategicznego Zarządzania Marketingowego w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie.

 

Małgorzata Rokita
Dyrektor Marketingu Procter & Gamble. Absolwentka Finansów i Bankowości Akademii Ekonomicznej w Krakowie, jednak swoja karierę zawodowa związała z marketingiem i budowaniem marek. Od wielu lat związana z Procter & Gamble, gdzie zaczynała jako Assistant Brand Manager Blend a Med. Od lipca 2012 jest Dyrektorem Marketingu, odpowiedzialnym za komunikacje całego portfela marek P&G w regionie Europa Centralna (od Krajów Bałtyckich po Słowenię i Chorwacje). Poprzednio miedzy innymi pracowała w strukturach regionalnych w Brukseli i w Genewie, kierując zespołem odpowiedzialnym za stworzenie i wprowadzenie w regionie CEEMEA nowych innowacji w kategorii Fabric Care: Lenor Parfumelle, Ariel Professional. Prywatnie 'teatromanka' i wielbicielka dalekich podroży.

 

Donata Wolińska
Chief Marketing Officer L'Oréal Polska i Kraje Bałtyckie. Pełni strategiczną rolę CMO w firmie L'Oréal, polegającą na transformacji organizacji skupionej wokół klienta, opartej na danych, nowoczesnych technologiach, optymalizacji. Wcześniej zarządzała wieloma kategoriami i markami zajmując szereg kluczowych pozycji marketingowych w firmach Unilever oraz Tchibo GmbH; z których w ostatniej pełniła funkcję Regionalnego Dyrektora Marketingu na Europę Wschodnią w obszarach FMCG, eCommerce oraz sklepów własnych. Zarządzała również organizacjami komercyjnymi jako Dyrektor Generalny Dywizji Kosmetyków i Środków Czystości czy też Dyrektor Sprzedaży korporacyjnego Działu Handlu Nowoczesnego w firmie Unilever. Jej kariera rozpoczęła się w fabryce Unilever'a od planowania produkcji i logistyki. Współpracowała z profesorem dr Rafałem Ohme w ramach badań neuromarketingowych prowadzonych m.in. dla American Advertising Association. Pełni funkcję doradczą przy radach nadzorczych. Donata Wolińska jest absolwentką ekonomii. Ukończyła również podyplomowe studia doktoranckie w Szkole Głównej Handlowej (Finanse i Zarządzanie), ESADE (Retail Innovation) oraz Chartered Institute of Marketing (Digital Marketing).