REKLAMA [NIE]ODPOWIEDZIALNA SPOŁECZNIE
Konferencja szkoleniowa Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy

 # Symbole patriotyczne i inne pułapki w reklamie
# Najczęściej skarżone przekazy reklamowe
# Regulacje prawne i Kodeks Etyki Reklamy

Kiedy: 19 marca 2018 r.

Gdzie: Marzyciele i Rzemieślnicy // Dom Towarowy Bracia Jabłkowscy, Warszawa, ul. Bracka 25


Przyswajanie przekazów reklamowych zajmuje nam więcej czasu niż wszystkie lekcje wiedzy o społeczeństwie razem wzięte. Przekaz reklamowy zajmuje nam więcej czasu niż wizyty we wszystkich kościołach i obrządkach łącznie. Treści reklamowe - niezależnie od tego, że namawiają do zakupów - współtworzą naszą kulturę, nasze postawy, nasz świat wartości. Kto jednak bierze za to odpowiedzialność?

Zapraszamy do dyskusji na temat odpowiedzialności społecznej twórców i osób decydujących o kształcie reklamy oraz komunikacji marketingowej w kontekście treści dyskryminujących ze względu na płeć, rasę, przekonania religijne, narodowość oraz wykorzystania w przekazach marketingowych symboli patriotycznych, postaci historycznych i informacji o wydarzeniach historycznych.

Mówiąc o społecznej (nie)odpowiedzialności reklamy, przedstawimy podstawowe mechanizmy rządzące naszą percepcją reklamy oraz kształtowaniem naszego postrzegania świata przez reklamę. Powiemy, dlaczego reklama jest matką post-prawdy. Pokażemy, jak odróżnić wulgarną przemoc języka od subtelnej manipulacji stereotypami. Powiemy wreszcie, jak najlepiej przekonać samych siebie, że to wszystko nie jest naszą winą.

Wyjaśnimy jak prawo reguluje reklamę w przepisach ogólnych i szczegółowych przepisach branżowych, a także jakie są reguły odsyłające do pozaprawnych systemów, takich jak samoregulacja.

Uczestnicy spotkania poznają jak działają zapisy Kodeksu Etyki Reklamy - w praktyce i aktualnej sytuacji społecznej. Opowiemy o tym, jak dbać o najwyższy standard reklam oraz jak zapobiegać wpadkom, błędom i gdzie szukać rady.

Partnerami merytorycznymi wydarzenia są Collegium Civitas oraz kancelaria prawna Bird&Bird.

 

Więcej informacji: https://www.radareklamy.pl/szkolenia

 

 

Informacje dodatkowe:

O Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy:

Związek Stowarzyszeń Rada Reklamy odpowiada za samoregulację w dziedzinie reklamy. Działalność związku opiera się na Kodeksie Etyki Reklamy, który określa standardy komunikacji marketingowej. Członkami Rady Reklamy są organizacje branżowe skupiające reklamodawców, media i agencje reklamowe/domy mediowe: Izba Wydawców Prasy, Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, IAA Polska. Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy, Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB, Związek Pracodawców Prywatnych Mediów, Polska Federacja Producentów Żywności Związek Pracodawców, Polski Przemysł Spirytusowy, Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego - Browary Polskie, Związek Pracodawców Branży Internetowej Interactive Advertising Bureau Polska, Stowarzyszenie Polskich Producentów Wyrobów Czekoladowych i Cukierniczych – Polbisco, Krajowa Unia Producentów Soków, Polskie Stowarzyszenie Przemysłu Kosmetycznego i Detergentowego, Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego. Sygnatariuszami Kodeksu Etyki Reklamy są reklamodawcy, media oraz agencje reklamowe/domy mediowe.