17 lipca, powołana przez Komisję Europejską grupa robocza składająca się z platform internetowych, wiodących sieci społecznościowych, reklamodawców i innych podmiotów branży reklamowej (w tym EASA oraz IAB Europe), przedstawiła projekt Kodeksu Postępowania w celu zwalczania dezinformacji (fake news) w Internecie.

Walne Zgromadzenie Członków Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy wybrało nowy Zarząd organizacji oraz powołało dwóch nowych arbitrów Komisji Etyki Reklamy.

W czwartek 21 czerwca, Zbigniew Gajewski – dyrektor generalny Rady Reklamy – weźmie udział w dyskusji nt. wpływu społecznej odpowiedzialności na wizerunek marki i wybory konsumentów. Panel dyskusyjny odbędzie się w ramach kongresu „Prawo dla odpowiedzialności”, organizowanego przez Europejskie Stowarzyszenie Studentów Prawa ELSA Poland.

Czego chcą współcześni konsumenci? Co ma big data do emocji? Jak zintegrować narzędzia i wykorzystać technologię, by służyła budowaniu zaufania i prawdziwych relacji? O automatyzacji, sztucznej inteligencji, ale przede wszystkim o powrocie do wartości, których poszukuje współczesny konsument, opowie blisko 130 ekspertów podczas 90 prelekcji tegorocznego Forum IAB. Patronem honorowym tej najważniejszej konferencji branży marketingowej został Związek Stowarzyszeń Rada Reklamy.